Landgren i politiken

Med övertygelsen om att alla politiska beslut och all lagstiftning ytterst går tillbaka på etik och människosyn vill jag kommentera en del av det som händer i politikens Sverige och - något mer sällan - övriga världen. Min utgångspunkt är kristdemokratisk politisk filosofi. Vill även kommentera aktuell litteratur, som är viktig i mitt politiska arbete.

Min bilder
Namn:
Plats: Göteborg, Sverige, Sweden

2006-05-01

SVT-ombudsmannen och lördagens temakväll om tro och vetande

Hej Claes!
Vill bara berätta för dig min åsikt om programmet "Krig mot vetenskapen" lördagen den 29 april kl 21.15. Så ska enligt min mening program göras. Likt vetenskapsmagasinet den 19 april om Gud och Darwin handlade det om Intelligent Design, tro och vetande, skapelse och evolution. Skillnaden var att det BBC-producerade programmet lät de främsta företrädarna för de olika åsikterna komma till tals. Det var "fair" och balanserat. Kan inte för mitt liv begripa varför SvT inte ska kunna göra motsvarande "objektiva" och sakliga program om t. ex. ursprungsfrågor.

hj h
Per Landgren